Honda VFR800 Review




People Who Liked This Video Also Liked

Honda VFR800
Honda VFR800
2004 Honda VFR800 Review
2004 Honda VFR800 Review
2002 Honda VFR 800 Review
2002 Honda VFR 800 Review
New Honda VFR800 ridden | First ride | Motorcyclenews.com
New Honda VFR800 ridden | First ride | Motorcyclenews.com
Honda VFR 800 Review (2003)
Honda VFR 800 Review (2003)
Honda VFR 800 Review (1998)
Honda VFR 800 Review (1998)
2014 Honda VFR800 Test Ride & Review
2014 Honda VFR800 Test Ride & Review
Honda VFR800 Review
Honda VFR800 Review
2008 Middleweight Sport-Touring Shootout BMW F800ST vs Honda VFR800 Interceptor - Motorcycle Review
2008 Middleweight Sport-Touring Shootout BMW F800ST vs Honda VFR800 Interceptor - Motorcycle Review
2006 Honda VFR800
2006 Honda VFR800
Honda VFR800F 2014 launch test review
Honda VFR800F 2014 launch test review
2000 Honda VFR750 Review
2000 Honda VFR750 Review
Sports Tourers Review: Ducati ST4, Triumph Sprint ST & Honda VFR 800
Sports Tourers Review: Ducati ST4, Triumph Sprint ST & Honda VFR 800
GoPro3 Honda VFR800 VTEC
GoPro3 Honda VFR800 VTEC
Review | Prueba | Honda VFR 800 F 2014 - Action, Sound, Impression + Español
Review | Prueba | Honda VFR 800 F 2014 - Action, Sound, Impression + Español
Street Triple R chasing - a lesson in cornering from a VFR800
Street Triple R chasing - a lesson in cornering from a VFR800
20-07-10 - Honda VFR800
20-07-10 - Honda VFR800
1999 Honda VFR800
1999 Honda VFR800
2007 Honda VFR800 Walkaround
2007 Honda VFR800 Walkaround
REVIEW HONDA VFR 800 AND GIVI V35 HARD BAGS
REVIEW HONDA VFR 800 AND GIVI V35 HARD BAGS
Honda VFR800 Interceptor
Honda VFR800 Interceptor
Test Honda VFR 800 F
Test Honda VFR 800 F
2014 New Honda VFR800F review | Road Test and riding impressions
2014 New Honda VFR800F review | Road Test and riding impressions

Did this video help you?

synicalmanor: Danny Bannister... What a maggot freak!

Texarmageddon: Just for the record... The harley police bikes aren't exactly slow.. Police bikes aren't catching the liter bikes, but if you're on a 600cc bike you might as well give up and let them catch you.

Danny Bannister: what a boring twat

rckhalsa: A couple of things, what mpg do you get on average? Do you get any buzz in the handlebars? What rpm's do you hit when on the highway?

synicalmanor: @YarekBalear yeah like i said I have thought about trading it for something else but everytime I ride my VFR I think to myself your not going anywhere. It is truely a perfect bike!

kd4ysi: @synicalmanor yea i know what you mean bro just stay off it for a bit then get back on it and its like wow what a bike indeed

synicalmanor: I think so I have ridden with some friends who have CBR1000RR's and I have to fuel up before they do and I have a bigger tank. However the bike still gets good gas milage about 150-160 miles to the tank with this crappy ethenol gas we have. Before Ethenol I would get about 200 miles to the tank.

synicalmanor: @britishmotovlogger lol yeah I did and I love it man its so great! so easy to work once i figured it out and it makes great vids!

synicalmanor: @leewarrick yeah sorry about the name butcher lol but thanks i hope i got it all in there! lol

himalayado: Thanks for the review, synicalmanor... I bought my 2008 vfr 800 a month ago as my first, and I love it. Your review helped me decide - thanks. You are right vfr tends to get hot quickly at traffic stops. I heard story about defective charger - do I need to replace it before it gets bad? Thanks.

mishko01: I have the exact same bike. Every time I go to the showroom to check out the new crop of bikes, I find nothing that enticing to trade the VFR on. A terrific allrounder with a soulful V4. I have taken mine across the country, with the sergent seat it has, an extremely comfy machine.

eatspamyoudog: You my friend, have gained a sub. Good quality video, and freaking scooters!

TheBrowndog1969: Late for work, step on it mate.Hahaha nice one bud..

TheFrog1192: @synicalmanor i think so to!

MK 2: now u have another sub! nice bike, i'm planing on getting one for my next bike. Today i have the FZ6-N and i'm abit tired of the wind, and since the FZ1 does not comes with the mufflers in the tail this is my only option for a "calmer" bike that looks good, and have more cc then my bike (i'm abit tired of rews), and i'm travling quiet far from time to time (up to 400-500km non-stop / gas stop). I have a Question: How is the Seat on the bike? both for you and passenger (e.g. long trips)

synicalmanor: @kd4ysi amen brother!

synicalmanor: @TheFrog1192 yes I know! I think the police in the U.S. should use them or a ST1300 for police bikes instead of crappy Harleys! I know some of the departments do use ST1300's but mostly they use Harleys that cant keep up with sport bikes!

leewarrick: Nice work man. Covered it pretty good so far as the usability and living with the bike goes. New camera works a treat as well. Pulling onto the interstate showed the VTEC off as well. Thanks for posting and look forward to your next one. Yeah it's Lee Warrick mashed together to leewarrick. Don't sweat it...

Andrew Corsen: Btw, I had an Fz6N got stolen AGAIN holland ftw. But Fz6N is faster then the VFR800 and faster then a DL 1000 vstrom. So CC is not everything the Fz6 has an R6 engine .

synicalmanor: thanks, I love my bike and its fun to ride. kinda hard to wheelie cause its so heavy but its a great bike!

synicalmanor: thank you!

TJ Du Mez: Have you ridden with a passenger? Does it have a passenger seat?

Miha Pritržnik: 11:47 Haha made my day :D Nice review though, great overall bike.

El Jefe: VFR800 is an amazing mix between sport and touring, but feels pretty sporty. Plus the V4 sound is just incredible and unique. Not sure what bike you're coming from but chances are you'll love the VFR800.

Brandonsk33n: Nice! Got me to subscribe!

xCr0nus: hey, would the VFR 800 work well for a tall rider? say around 6'2?

leewarrick: Nice work man. Covered it pretty good so far as the usability and living with the bike goes. New camera works a treat as well. Pulling onto the interstate showed the VTEC off as well. Thanks for posting and look forward to your next one. Yeah it's Lee Warrick mashed together to leewarrick. Don't sweat it...

Robert Fraley: Its not hard to get the wheel up. If you pull the throttle it will rise. (owner of 99VFR)

synicalmanor: @Chuckles85 oh they are awesome! if you get the chance to ride one you will not be disapointed!

britishmotovlogger: oh look, I was right haha

synicalmanor: @nfseal I dont know man! I work for a Honda dealer and we have a VFR1200 and its ugly to me! And they are hard to sell and they took away the VTEC.

HondaMistuV4L: i wanna hear more about the vtec. is it really bad on gas compared to like a cbr?

turbo311: Good review. Lol at "You lie, you lie to me!" it was a Honda PCX, so at least same family. Good scooter. Anyway, thinking about a VFR800... many others to consider. I want touring comfort with a pillion, and some performance on my own.

Joe73322: The only thing I hate about my 04 vfr 800 is that here in the states i see alot of dam scooters with the same front end as my vfr.And yes i get alot jokes from other riders

synicalmanor: yeah I use to use a sony vloggie but now I use a Drift stealth and you can get it on Amazon.com or Ebay. or other sites too.

joeles69: why have you not added a muffler yet?

synicalmanor: cause I am a broke bitch is why! lol

moviebod: Good video, nice bike, very interesting. Thanks

NADASPAPAJAY: Bueller?

Marc-Antoine Vendette: Do you recommend this bike for a beguinner?

YarekBalear: I tell you one thing - the R1 may have beaten you over 1/4 mile, but I can't imagine the amount of massage you'd need if you rode it 200 miles, lol :P I have a real soft spot for the VFR800 - a bike I'd definitely look seriously at if I was after a sports/touring bike.

MK 2: Idk about the speed man, there is alot of aerodynamics there over 200km/h but yeah. i think that the fz6 can have more acceleration, but i'm not using it so often, rare that i rew over 8k rpm. but the fz6-S might challange the vfr in top speed. but ofc, it depends on mods. original sprokets for the fz6 it reaches about 230km/h. well R6 and R6. it's not really and R6, it's the same engine with different cams, software and so on.

Brandonsk33n: @synicalmanor I have a VFR 800 myself! I want to get into V-loging but have no idea where to start!

jim whitley: Can you explain more about how ( in detail) you put a mic and attached camera etc.. to make this video. I would like to do the same. Also I put small 1 and 1/4" small mirrors on my 2003 VFR800 to cover blind spots. I have 2 inch ones on my cars. The small stick on ones can be found at bicycle shops or Amazon.

synicalmanor: @rckhalsa well the Bandit is no slouch! Of course the 2011-2012 has been tuned down to 100hp but the previous models are some beasts!

britishmotovlogger: I paused at 0:48 just to say... YOU GOT A NEW CAM!

synicalmanor: @kd4ysi Yeah when I think I want a new bike I just go for a ride on the Viffer and then i realize I have a great bike and don't want anything else! True story! lol

v4vfr800: I have the same bike but a 2002 version, I love the V4 sound!

leewarrick: Nice work man. Covered it pretty good so far as the usability and living with the bike goes. New camera works a treat as well. Pulling onto the interstate showed the VTEC off as well. Thanks for posting and look forward to your next one. Yeah it's Lee Warrick mashed together to leewarrick. Don't sweat it...

synicalmanor: @rckhalsa on average if i stay out of the VTEC and ride like I should I get 42-45 mpg. and no I get no buzz in the handlebars i use to get a slight buzz with the stock grips but i put some pro grip grips on and they are thick and squishy so no buzz. @70 mph i am running probably 5500-6000 rpm's
Rating:
Honda VFR800 Review 4.3 out of 5

Featured Video

How to Insulate Walls


Honda VFR800 Review